Triathlon Veenendaal

03-09-2018

25 augustus 2018

Triathlon Veenendaal

Wauw, wat een wedstrijd. De dag voor de wedstrijd mijn spullen gepakt en mijn fiets nog even gecheckt. Toevallig kwamen mijn vader en ik op het onderwerp "de ketting", want wat moet je doen als je ketting eraf gaat. Ik kon toen nog niet bedenken dat dit zo'n grote impact de dag daarna zou hebben. Na een regenachtige nacht 's ochtends wakker geworden met een goed gevoel. In de auto nog even naar de weersvoorspellingen gekeken of het zou gaan regenen of niet, helaas zei Buienradar dat het zou gaan regenen. Dus dat betekende dat ik moest gaan oppassen met het aansnijden van de bochten. Na aankomst op de Tacx onder een afdakje ingefietst en mijn spullen uit de auto gepakt. Daarna mijn startnummer opgehaald, nummers op mijn armen gezet en stickers op mijn fiets geplakt. Vervolgens nog even gerelaxt in de gymzaal maar daarna was het echt tijd om naar buiten de regen in te gaan. Bij de wisselzone aangekomen mijn spullen neergezet, de wisselzone verkend en ingelopen. 15 minuten voor de start naar de briefing gegaan en mezelf klaargemaakt voor de race, nadat de jongens waren gestart mochten we het ponton op lopen. Daar een goed startplekje ingenomen en gewacht op het startschot, dat tevens totaal niet goed ging want niemand hoorde het startschot, toch wel oké weg maar al snel wat achterop geraakt. Al snel aangekomen bij de eerste waterboei en een beetje in het gedrang geraakt maar op de terugweg toch nog een aantal mensen ingehaald. Ergens in het midden uit het water gekomen, ik merkte wel dat ik op dat moment de echte power miste vergeleken met de andere meiden. Na een slechte wissel begon de ellende pas echt, bij het opspringen moeten uitwijken voor iemand anders en van die persoon ook nog een duw gekregen. Na de duw gevallen en in het hek beland, snel opgestaan en naar mijn fiets gekeken. Ketting eraf. Geprobeerd hem zelf op te krijgen, wat niet echt lukte, gelukkig kwam iemand mij helpen en kon ik toch nog verder. Na een paar tranen geprobeerd er het beste van te maken, toch van de 18de plaats naar de 3de plaats toe gefietst. Na weer een wat mindere wissel begonnen aan het lopen, ik merkte meteen al dat er niet veel meer in zat en ontzettend koude voeten had door de regen. Na een oké looponderdeel op de 7de plaats geëindigd. Na de race kon ik mijn tranen niet meer inhouden. Thuis aangekomen gekeken op mijn horloge hoe lang ik nou stil gestaan heb en hoeveel tijd ik over de ketting heb gedaan, 2 minuten. 2 minuten verloren terwijl het podium minder dan anderhalve minuut voor mij zat. Een geval van "das pech podium weg". Jammer van de val en de gevolgen ervan maar dit was wel een race waar ik mee verder kan. Zwemmen kan beter, fietsen was goed en lopen gaat steeds beter. Nu volledige focus op de volgende wedstrijd!

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin