NK Run-Bike-Run Spijkenisse

12-10-2018

NK Run-Bike-Run Spijkenisse

07-10-2018

Vandaag was het NK RBR in Spijkenisse, de laatste wedstrijd van het Jeugd&Junioren Circuit. In dit klassement sta ik voor de wedstrijd nog op plek 9 maar ik weet dat het mogelijk is om nog een paar plaatsjes te stijgen. Een paar dagen voor de wedstrijd een beetje last gekregen van de pees van mijn rechter grote teen, het doet ontzettend veel pijn tijdens het lopen dus dat is niet optimaal. Gisteren mijn spullen al gepakt en rustig losgelopen. Om half zeven wakker geworden en me rustig aangekleed en gegeten, toen zijn we om half acht weggegaan naar Spijkenisse. We kwamen rond kwart voor negen aan, ik heb meteen ingefietst op de tacx en vervolgens het fietsparcours verkend. Na het verkennen heb ik mijn startnummer opgehaald, mijn spullen in de wisselzone gezet en even gechilled. Om tien uur gaan inlopen en me omgekleed, ongeveer een kwartier van te voren naar de start gelopen om bij de briefing te zijn. Om één over half elf was het tijd om te starten samen met de andere meisjes in de jeugdcategorie. Bij het startschot sprintte iedereen weg, ik wist dat ik me niet gek moest laten maken want ik weet dat ik geen snelle starter ben. Na 200 meter begon ik al mensen in te halen en zo ben ik als 11de de wisselzone ingegaan. Na een goede wissel bij de jumpline opgesprongen en meteen mijn voeten in mijn schoenen gekregen. Wetend dat ik mijn slag moest gaan slaan op het fietsen langzaam iedereen ingehaald en als 8ste van de fiets afgestapt met 5 seconde voor mij de nummer 6 en 7. Bij het starten van het looponderdeel voelde ik dat het fietsonderdeel veel kracht en energie had gekost dus alles gegeven wat ik had. Uiteindelijk als 8ste gefinisht en een 7de plek in het eindklassement! Ik vond het een hele zware wedstrijd en ik ga komende dagen zeker nog spierpijn krijgen. Al met al een super leuk en leerzaam seizoen. Eerst even rust maar over drie weken beginnen de trainingen voor volgend seizoen al weer. Ik wil alle trainers, supporters, sponsoren en de rest van de mensen die dit mogelijk hebben gemaakt bedanken voor dit geweldige seizoen en op naar volgend seizoen!

                                                                                                                     foto Hans Groeneveld

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin