NK Rotterdam

11-07-2018

2 juni 2018

NK Rotterdam

Na meer dan een week ziek te zijn geweest stond het NK in Rotterdam op het programma. Na aankomst meteen ingefietst op het verkeersvrije parcours rondom de roeibaan dus dat ook al meteen verkend. Vervolgens mijn spullen opgehaald bij de auto en samen met mijn vader naar het inschrijfbureau gelopen. Daar heb ik mijn startnummer opgehaald en de stickers op mijn fiets geplakt. Een uur voor de start mocht ik de wisselzone in, daar heb ik mijn spullen neergezet en de wisselzone verkend. Daarna was het tijd om me klaar te maken voor de race en naar de start te gaan. Nadat ik een plekje had gevonden ergens aan de zijkant was het tijd om te gaan. Na het startschot hard proberen weg te komen maar een paar meiden naast mij vonden het nodig om bijna over me heen te zwemmen. Toch als 7de het water uitgekomen en na de snelste wisseltijd (omdat ik als een van de weinigen bewust niet mijn wetsuit had aangetrokken) de fiets opgesprongen en snel mijn schoenen aangedaan. In een halve seconde besloten om een poging te wagen om naar de kop toe te rijden, na 2km alleen gereden te hebben bij de kop gekomen en met zijn drieën lekker rondgedraaid. Na een goed en sterk fietsonderdeel, 1ste fietstijd, de fiets afgestapt en gerend naar mijn eigen plekje. Daar aangekomen snel mijn loopschoenen aangedaan en mijn helm op de grond gelegd. Na 200m voelde ik al dat de energie een beetje op was. Na een oké looponderdeel, 12de tijd, als 7de geëindigd op het NK. Na mijn wedstrijd nog even mijn trainingsmaatjes aangemoedigd die het ook super hebben gedaan!

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin