Lawi triathlon Stiens

11-07-2018
30 juni 2018

Lawi triathlon Stiens

Na 1,5 uur in de auto te hebben gezeten naar Stiens, Friesland, eindelijk aangekomen. Meteen mijn startnummer opgehaald en gekeken bij de rest van de wedstrijden. Daarna rustig op de Tacx ingefietst en ingelopen bij triatleet-vriendin Meike thuis. Vervolgens heb ik mijn spullen neergelegd in de wisselzone en was het bijna tijd om te racen. 10 minuten voor de start samen met mijn zusje naar de start gegaan en ingezwommen. Toen was het tijd om te racen, tijdens het zwemmen aan het begin wat geduw en getrek maar daarna lekker door kunnen zwemmen. Als 3de het water uit op 15 seconden van de koploper. Na een goede wissel als eerste de wisselzone uit en als eerste op de fiets. Na een zwaar fietsonderdeel in de laatste kilometer ingehaald door de eerste jongen en zat het tweede meisje 10 seconden achter mij (4de fietstijd). Met een achterstand van 8 seconden de wisselzone uit gegaan. Na een goede wissel begonnen met lopen, ik voelde dat mijn benen nog wel oké aanvoelden dus meteen een lekker tempo gelopen. Na 300m bij de eerste jongen aangesloten en besloten om mijn eigen tempo verder te lopen. Na 2km gehoord te hebben dat ik meer dan een minuut voor lag op de 2de dame besloten rustig door te lopen naar de finish. Uiteindelijk 2de overall en 1ste dame. Over het algemeen tevreden over de race maar voornamelijk over het lopen (2de looptijd) en het feit dat de tweede overwinning gelukt was !


Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin