Austria Swim Open wedstrijd Zell am See

15-08-2018

11 augustus 2018

Austria Swim Open Zell am See

Op zaterdag 11 augustus heb ik onverwacht mee gedaan aan een zwemwedstrijd in mijn vakantieplaats Zell am See. Na al een aantal vakantiedagen in Zell am See kwam mijn moeder per ongeluk op de website van de zwemwedstrijd, de avond van te voren nog snel een mail gestuurd naar de organisatie of mijn zusje en ik nog mee konden doen. Meteen antwoord gekregen met het bericht dat we nog mee konden doen. De volgende dag vroeg opgestaan zodat we konden ontbijten en optijd weg zouden kunnen gaan naar het openlucht zwembad aan het meer waar de wedstrijd werd gehouden. Daar aangekomen ingeschreven en chip opgehaald. Daar besloten om de 1,9km te gaan zwemmen (zwemparcours van de halve Ironman Zell am See). Ik wist dat het een uitdaging zou gaan worden en zonder verwachting de wedstrijd in gegaan omdat ik dit jaar nog geen openwaterwedstrijden heb gedaan en niet wist hoe het zou zijn om zo'n afstand te zwemmen want dat had ik nog nooit gedaan. Na mijn warming-up was het tijd om naar de start te gaan, ik besloot om aan de rechterkant te gaan liggen. Nadat het startschot was gegaan kwam ik alleen voorop te liggen aan de rechterkant en zag dat er aan de linkerkant een treintje werd gevormd, een strategische fout gemaakt bij het innemen van een startpositie. Daarna naar de linkerkant gezwommen en één voor één zwom ik ze voorbij. Bij de boeien aangekomen nog even een wat lastiger momentje met iemand die in de weg zwom en niet aan de kant wilde gaan, na de boeien wat aangezet en voorbij de jongen gezwommen. Daarna al mijn overige proberen te verspreiden en alles gegeven wat ik had. Uiteindelijk als 1ste geëindigd in mijn leeftijd, 2de dame en 4de totaal.

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin